יום רביעי, 18 בפברואר 2009

סיפור חייו של קנת זקס


View מסלול חיי סבא קנת זקס in a larger map




ילדות סבא קנת
סבא קנת נולד ב-26 בנובמבר 1935 בעיר ניו יורק שבארצות הברית להוריו הרולד וגרטרוד זקס. להוריו היה כבר בן אחד בשם ארנולד ושניהם היו הילדים היחידים במשפחתם המצומצמת. בשכונה בה גר סבא היו הבניניים בערך שש קומות לכל בניין, היו הרבה דירות והיו הרבה ילדים בכל בניין וכולם היו חברים של כולם. כשסבא היה ילד לא היו מחשבים או טלוויזיה והם הקשיבו לרדיו קראו ספרים או הלכו לסרט. בדרך כלל היו משחקים יחד כדורסל וביסבול עם חברים וכשהיו כבר בתיכון והיו גדולים מספיק הם היו נוסעים לים באוטובוס. ביתם של המשפחה היה בשכונה יהודית וסבי היה הולך לבית הספר ברגל. לבית הספר היסודי הלך במשך שש שנים, לחטיבה שנתיים ובסוף שלוש וחצי שנים לתיכון והכל היה בניו-יורק. עד סוף החטיבה היה הולך סבא ברגל. לתיכון היה צריך לקחת את הרכבת אבל הוא עדין היה בניו יורק. אחרי התיכון הלך סבא לקולג' בניו יורק, הוא היה חינם אך היה צריך לעשות מבחן כדי להתקבל. בקולג' למד סבא כימיה ופסיכולוגיה.





אחרי סיום הלימודים

אחרי שגמר את הקולג הלך סבא לעבוד במעבדת מזון ככימאי בחברת מזון גדולה. אחרי שגמר לעבוד בחברה הלך סבא לעבוד בצבא ארה"ב (בארה"ב השירות בצבא הוא כמו עבודה והוא לא חובה) לשישה חודשים ואז שש שנים למילואים. אחרי שהשתחרר מהצבא הלך לעבוד בחברת קוסמטיקה גם ככימאי באחת המעבדות שלהם. אחרי שסיים לעבוד בחברה הלך סבא דרך הסוכנות היהודים למספר חודשים ללמוד עיברית באולפן בישראל בקיבוץ הזורע. אחרי שהיה באולפן נסע לעבוד במפעלי הנייר בחדרה ושם פגש את איילה כפרי כאשר שכר חדר אצלם בבית, ולאחר כמה שנים הפכה להיות אישתו.






החיים בארצות הברית


ב-13 בדצמבר 1960 התחתן עם איילה שניהם חזרו יחד לניו יורק לשכונת ברוקלין. ב-18 בנובמבר שנת 1961 נולד להם בהבן הראשון שלהם יונתן. ב-22 במאי שנת 1967 נולדה להם הבת רות- אמא שלי.








אחרי העלייה לארץ

בשנת 1972 אחרי אחת עשרה שנים ביחד בארצות הברית עלו חזרה ארצה ובאו לגור בעיר חיפה ובדירה בה גרו הם גרים עד היום. בשנת 1973 הלך סבא לעבוד בטכניון ככימאי במעבדת מזון עד שנת 1997 כמעט 24 שנים. בתאריך ה-16 בספטמבר 1992 התחתנה ביתו הצעירה רותי (אמא שלי) עם אבי פולג (אבא שלי) והם עברו לגור ברמת גן. לאחר מכן עבד עוד שלוש ארבע שנים בטכניון בעבודה חלקית או בעבודות כהתנדבות. בתאריך 12 באפריל 1996 נולדה נכדתו הראשונה איילת (אני). כשנתיים לאחר החתונה של רותי התחתן בנו יונתן עם אוסנת ב-9 לספטמבר 1997. ב-18 במרץ 1998 נולד לו הנכד הראשון נועם. בשנת 2001 ב-9 ביוני נולד נכדו השני אלון (אח שלי) ושנה לאחר מכן ב-18 ביולי 2002 נולד תום בן הדוד הצעיר שלי. אחרי שנה נוספת נולדה הנכדה השנייה אורית (אחותי) ב-25 בספטמבר 2003. כיום סבא גר בחיפה עם סבתא איילה באותה דירה אליה באו כשעלו לארץ ושניהם בפנסיה- סבא מהטכניון וסבתא מהחברה IBM.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה